"Mým cílem je Vaše cesta."
Psychologická poradna
V soukromé praxi se klientům věnuji od roku 2002. Vycházím z učení systemické a narativní terapie, která nabízí užitečné techniky a nástroje zejména pro práci se vztahovými a rodinnými obtížemi. Setkávám se s rodinami, páry i jednotlivci, kteří zažívají krizi. Řeší otázku smysluplnosti vztahu či vztahů, potýkají se s bolestivými situacemi jako jsou ztráty blízkých, nevěry, hluboká zklamání… Páry, které přicházejí, se často potřebují zorientovat ve vlastním vztahovém příběhu, najít společnou dějovou linku a dát vztahu hodnotu. A to jeho pokračováním, ale také jeho důstojným ukončením. Přicházejí také manželé – rodiče, kteří se ocitli v terminální fázi svého manželství a potýkají se s rozvodem. Často jeden chce a ten druhý nechce, nebo tomu nerozumí. Psychologie nabízí celou řadu technik a metod, které pomáhají lidem zvládat nelehké životní situace či je přímo řešit. Cílem naší společné práce je, aby se všem zúčastněným žilo tak dobře, jak to jen dovedou.
Při párových sezeních (manželská, partnerská terapie) se o klienty staráme společně s mým mužem Martinem Černým v rámci našeho projektu Vztahosféra.
Oblasti, v nichž Vás mohu doprovázet a podpořit:
- Rodinné a partnerské poradenství
- Krizová intervence
- Roztroušená skleróza a demyelinizační onemocnění z pohledu psychologa
- Autoimunitní onemocnění z pohledu psychologa
- Chronické migrény a migrenózní stavy z pohledu psychologa
- Poruchy příjmu potravy
- „ženská témata“
Společná práce psychologa (psychoterapeuta) a klienta (pacienta) stojí a padá s kvalitou vztahu, který vzniká setkáním dvou lidí. Vzájemně si „sednout“ je nesmírně důležité. Pokud si „nesedneme“, doporučím Vám některého z kolegů a kolegyň. Ctím základní etické principy, kterými jsou nehodnotit druhého, plně ho a jeho životní respektovat, přistupovat ke klientovi zcela jedinečně. Naprostou samozřejmostí je zásada mlčenlivosti.
Počet sezení vychází z potřeb klienta, stejně jako jejich frekvence.
Profesní životopis
Dosažené vzdělání:
2006 – 2011 1.lékařská fakulta UK (Lékařská psychologie – psychopatologie) – Ph.D.
1999 – 2004 Pedagogická fakulta UK (Psychologie – Speciální pedagogika) – Mgr.
Živnostenské oprávnění: Psychologické poradenství a psychodiagnostika, volné živnosti
Další profesní příprava:
Institut pro systemickou zkušenost – Výcvik Cestou příběhu – narativní práce (2018 – 2019)
Institut pro systemickou zkušenost – Workshop Na řešení orientovaný přístup v terapii a v procesech rozvoje organizací (květen 2018)
Úvod do supervize pro pomáhající profese – akreditovaný kurz Hestia (2015)
Kurz transakční analýzy u ČATA TA 101 (2011)
Supervize v systemickém poradenství a terapii (2010 – 2014)
Psychoterapeutický výcvik v systemické a narativní terapii (2004-2008)
Trénink v profesní a bilanční diagnostice pro oblast psychologie práce u PhDr. J. Krále (2007)
Supervize v programu MultiFamily Therapy (2004 – dosud)
Psychoterapeutický výcvik v MultiFamily Therapy pod vedením prof. I. Eislera (VB) – 2004
Výcvik v kognitivně behaviorální terapii nadváhy (2002)
Jsem členkou:
Českomoravská psychologická společnost
SOFT – společnost rodinných a systemických terapeutů
APSS ČR – Národní registr nezávislých odborníků v sociálních službách
E-clinic – ústav pro diagnostiku, výzkum a terapii poruch příjmu potravy
Praxe:
2018 – dosud Sdružení Tulipán – psycholog pro klienty Komunitního centra
10/2016 – 2/2021 Nadace Jakuba Voráčka – psycholog pro pacienty s roztroušenou sklerózou
1/2014 – dosud MS Centrum při Neurologickém oddělení Nemocnice Teplice – psycholog pro pacienty s roztroušenou sklerózou
5/2013 – 2015 Pražské centrum primární prevence (realizace vzdělávacích kurzů v oblasti prevence poruch příjmu potravy a sebepoškozování)
5/2013 – dosud Univerzita Jana Amose Komenského (vyučující, vedoucí absolventských prací)
2/2013 – 2015 Unie zaměstnavatelských svazů ČR (externí expert v projektech Third-party-violence prevention a Transitions of performing artists – bilanční a pracovní diagnostika)
2012 – dosud Teva Pharmaceuticals, s.r.o. (realizace Vzdělávací akademie terénních poradkyň pro pacienty s roztroušenou sklerózou, supervize, přednášková a osvětová činnost)
2012 – 2016 Sociální odbor Krajského úřadu Ústí n. L. (supervize sociálních pracovníků a kurátorů)
2012 – 2017 Guarant Int. (předatestační příprava lékařů v psychoterapii, semináře)
2012 – 2014 Centrum D8 (přímá psychologická práce s klienty nízkoprahového zařízení)
2007 – 2015 BFZ, o.p.s. (lektorka, supervizorka pro vzdělávání v sociální oblasti)
2005 – dosud lektorka firemního vzdělávání dospělých
- Dlouhodobé vzdělávací projekty (např. Vzdělávací akademie TEVA)
- Systemická podpora a práce se zaměstnanci
- Tvorba e-learningových programů pro výuku psychosociálních dovedností
- Tvorba vzdělávacích materiálů
- Poradenství při náboru zaměstnanců, diagnostika
- Odborná garance vzdělávacích programů pro zdravotnictví a sociální oblast
- Supervize individuální a týmová
2005 až dosud psychologická poradna v Roudnici nad Labem (od roku 2016 Liberec)
Ceník
Individuální psychoterapie: 1000 Kč za 60 minut
Rodinná psychoterapie: 1000 Kč za 60 minut
Párová nebo rodinná psychoterapie vedená párem terapeutů (muž a žena): 1500 Kč za 60 minut, 2000 za 90 minut
Supervize v poradně: 1200 Kč za 60 minut
Supervize v zařízení, pracovišti: 1200 Kč za 60 minut plus základní náklady na cestu
Výuka psychologie: 1000 Kč za 60 minut
Profesní diagnostika: 5000 Kč za osobu
Vystavení zprávy z psychologické intervence pro soud, posudkovou komisi, OSPOD, OL apod. (2 – 4 strany A4): 1500 Kč za zprávu
Ceny seminářů, tréninků a školení pro zdravotnická zařízení, sociální pracoviště a firmy se odvíjejí od konkrétních zakázek.
Nejsem plátcem DPH
Kontakt
Nové klienty až do odvolání (uvolnění kapacity) v poradně nepřijímám.
Školicí a vzdělávací projekty a supervize jsou vždy na dohodě.
Adresa: K Bucharce 489 Liberec 460 07
Telefon: 775 095 461
E-mail: [email protected]
Spojení MHD: linka tramvaje číslo 3, zastávka Spáleniště
IČ: 69425876
Další služby
Školení a semináře pro sociální a zdravotnická zařízení
Vzdělávání pracovníků v pomáhajících profesích je mým hlavním lektorským zaměřením. Od roku 2008 školím a superviduji týmy lékárníků (Kurzy pro farmaceutické firmy a pro Českou lékárnickou komoru), zdravotních sester (například dialyzační centra BBraun, Masarykovu městskou nemocnici v Jilemnici a Semilech a další), lékařů (lékaři neurologických, psychiatrických oddělení, specializovaná pracoviště jako například MS centra a další), pomocného zdravotnického personálu.
Od roku 2013 se věnuji supervizím a tréninkům v sociální oblasti – především na odborech a v zařízeních pro práci s rodinou a dětmi (OSPOD, Centra pro náhradní rodinnou péči atd.). Supervizi doplňuji o základní vzdělávání a trénink technik z rodinné terapie a systemického přístupu. Supervize je obvykle týmová, ale i individuální.
Školení, tréninky a týmové či individuální supervize jsou připravovány na míru, po dohodě s klientem či cílovou skupinou.
Spolupracuji s vynikajícími lektory a společně jsme lektorskou špičkou v oblasti zdravotnictví (specializace na klinicko-pacientskou komunikaci) s mnoha lety zkušeností a stovkami školicích dnů. Letitý spolupracující tým tvoříme s PhDr. Pavlou Banýrovou.
Zásadními tématy pro zdravotníky a sociální pracovníky jsou:
- Pacientská adherence
- Klinicko-pacientská komunikace a její zásady
- Komunikace s rodinnými příslušníky
- Sdělování negativních zpráv a prognóz
- Práce s psychiatrickým pacientem, konfliktním pacientem a trénink v náročných mezilidských situacích
- Komunikace s agresivním jedincem
- Prevence násilí v pomáhajících profesích
- Psychohygiena a prevence syndromu vyhoření
- Krizová intervence
- Etika v pomáhajících profesích
- Profesní a lidské hranice v pomáhajících profesích
- Motivace klienta ke spolupráci
Supervize
Supervize je stále více považována za nedílnou součást péče o pracovníky pomáhajících profesí. V běžném provozu zařízení nebo organizace obvykle bývá málo prostoru na strukturované sezení a rozhovor o aktuálních, ale i dlouho neřešených tématech a otázkách. V některých sektorech (například v sociální práci) je supervize povinná. Přesto by její realizace měla vycházet spíše z potřeby pracovníků a z důvěry v kladný význam a vliv supervizního sezení. Forma supervizních setkání vychází z potřeb zařízení. Nejčastěji má podobu týmovou, která je doprovázená možností využít individuálního sezení. Ctím etická pravidla platící pro supervizi stejně jako pro jakoukoliv psychoterapeutickou a zásadně nepodávám obsahové reporty ze supervizí zaměstnanců jejich nadřízeným či vedení organizace.
Péče o zaměstnance firem
Školení a vzdělávání (rozvoj) týmů jsou jednou linií péče o zaměstnance. Jako důležitější, efektivnější a mnohdy potřebnější se jeví individuální podpora jednotlivců, případně jejich rodin.
Příklad z praxe: Papírenská firma nasmlouvala psychologickou péči pro své zaměstnance a jejich rodiny. Vidí význam v tom, že zaměstnanci, který má možnost své problémy a aktuální trápení řešit, pomůže tato pomoc udržet jeho motivaci, výkonnost, kompetence. Uvědomuje si, že stejně důležitá jako péče o konkrétního zaměstnance, je péče i o jeho rodinu, neb se jedná o spojené nádoby. Lidé v této firmě hodnotí bonus psychologické péče jako jeden z nejlepších. Pokud mají důvod k vyhledání psychologa, odpadá jim složité hledání dostupného odborníka a nemusejí čelit dlouhým objednacím lhůtám.
Zaměstnanci buď docházejí do poradny nebo se domlouváme na časech, kdy jsem k dispozici v dané firmě. Základním předpokladem pro to, aby takový projekt probíhal dobře a byl přínosný, je respekt k zásadě mlčenlivosti. Proto zásadně nesděluji jakékoli obsahy ze sezení se zaměstnanci. Individuální, na míru šitá podpora pracovníků je trendem aktuálním i budoucím.
Psychologické zprávy a dokumenty
Kdokoli z mých klientů se na mě může obrátit s žádostí o zprávu z psychologické intervence. Za dodržení potřebných etických pravidel sepíšu dokument pro soud (například v rámci rozvodových řízení, řízení o péči o nezletilé děti apod.), pro OSPOD, pro posudkové komise (v rámci žádosti o uznání nároku na invalidní důchod…), pro zdravotní pojišťovnu (například pro žádost o příspěvek na rehabilitační a kompenzační pomůcky), případně pro obvodního lékaře nebo specialistu, který potřebuje vyjádření psychologa.
Nejsem však soudním znalcem!
Profesní diagnostika
Diagnostika, či spíše zhodnocení osobnostně-profesních předpokladů, pracuje především s českými nástroji. Důsledně dbám na dodržování těchto zásad:
- Pozitivní formulace – neexistují slabé a silné stránky, každá vlastnost, charakteristika má pro svého nositele význam a zapadá do celkové struktury osobnosti. Proto v závěrečné zprávě klient nenachází nic o svých nedostatcích, ale naopak se dozvídá, jak podporovat výjimečné vlastnosti a dovednosti, a jak pracovat s těmi, které mu mohou činit potíže
- Spolupráce s klientem, naprostá otevřenost – i tehdy, je-li zadavatelem firma a absolventem diagnostiky její zaměstnanec, je s výsledky nejprve vždy seznámen absolvent, který zároveň odsouhlasí to, že budou zjištění a data dále poskytnuta zadavateli.
- Realizovatelnost cílů a doporučení – zpráva obsahuje řadu doporučení, která mohou usnadnit další hledání pracovního místa nebo posílit rozvoj zaměstnance. Tato doporučení jsou vždy formulována s ohledem na možnosti klienta v jejich realizaci
Vyšetření je vhodné v těchto případech:
- Jedinec hledá práci a chce se vedle životopisu prokázat dalším výpovědním dokumentem
- Firma hledá nejvhodnějšího adepta na konkrétní pozici a vytipované kandidáty pošle na vyšetření. Psycholog pak učiní rozbor a srovnání všech zúčastněných kandidátů
- Firma plánuje reorganizaci, přesun některých zaměstnanců na jiné pozice
- Absolvent střední nebo vysoké školy hledá uplatnění a není rozhodnutý, v jakém oboru by rád pracoval
- V případě druhé kariéry – tam, kde se jedinec rozhodne změnit své profesní zaměření (například odchod z manažerské pozice, změna kariéry po úraze, po mateřské dovolené apod.)
Výuka psychologie
Psychologie jako věda je mým celoživotním koníčkem. Od dob vlastního studia se věnuji doučování a skupinové výuce psychologických disciplín. Připravuji na přijímací zkoušky nebo na absolventské zkoušky. Jako vedoucí i oponentka diplomových a bakalářských prací nabízím konzultace studentům, kteří právě svou absolventskou práci tvoří.
Pro zájemce z řad pomáhajících profesí, ale i z řad laické veřejnosti (s nadšením pro psychologii) připravuji individuální nebo skupinové kurzy v různých úrovních a zaměřeních. Od základů psychologie a obecného rozsahu přes pokročilou výuku v konkrétní psychologické disciplíně. Srdeční záležitostí zůstává rodinná terapie, psychologie rodiny a partnerských vztahů. A samozřejmě systemika 🙂
Témata školení a tréninků
Efektivní komunikace
Sebeřízení a sebereflexe
Řízení, motivace a hodnocení pracovníků
Rozvoj lidského kapitálu
Firemní kultura
Vývoj osobnosti, životní příběh
Komunikace s agresivním jedincem
Prevence násilí v pomáhajících profesích
Psychologie agrese a typy násilných situací
Psychohygiena a prevence syndromu vyhoření
Krizová intervence
Etika v pomáhajících profesích
Klinicko-pacientská komunikace
Motivace klienta ke spolupráci a terapeutické adherenci
Supervize v pomáhajících profesích – teorie, principy a organizace
Supervizní semináře pro pomáhající pracovníky – praktická supervize
Týmová a individuální supervize
Personální audit
Diagnostika rozvojových a vzdělávacích potřeb zaměstnanců
Budování efektivních pracovních týmů
Personální asistence pro zaměstnance
Průběžná evaluace výsledků
Sebezkušenostní trénink pro sociální pracovníky a pomáhající profese obecně
Sebezkušenostní trénink pro zaměstnance firem
Sebezkušenostní trénink pro management firem
Hranice pomoci
Work-life Balance
Sebeprezentace a prezentační dovednosti
Efektivní spolupráce s rodinou klienta / pacienta
Kazuistické semináře pro pomáhající pracovníky
Primární prevence poruch příjmu potravy a souvisejících nežádoucích jevů (sebepoškozování, sdružené závislosti apod.)
Viktimologie
Trénink emocí a emoční inteligence
Práce se znevýhodněnými, handicapovanými a jinak specifickými skupinami a jednotlivci
Oblast mezilidských vztahů (navazování, podpora a budování vztahů, konflikty a jejich zvládání…)
Životní změna jako zdroj inspirace
Motivace a motivační rozhovory (práce s vlastní motivací, motivace druhých…)
Etika v obchodním jednání a mezilidských vztazích
Obchodní korespondence
Rétorika a komunikace ve veřejném prostoru
Psychická manipulace a závislost